КРИТЕРІЇ оцінки кандидатів на посаду керівника закладу дошкільної освіти
І етап: перелік питань для перевірки знання законодавства у сфері дошкільної освіти розроблено уповноваженим органом управління освітою та розміщено на офіційному сайті відділу освіти та культури Лука-Мелешківської сільської ради. Одне тестове завдання включає 20 тестових питань. Загальний час для проведення письмового тестування становить 60 хвилин. За результатами письмового тестування виставляються такі бали:
- один бал за правильну відповідь;
- нуль балів за неправильну відповідь.
Максимальна кількість балів, які може отримати кандидат за підсумками тестування, становить 20. Результати фіксуються у протоколі.
Кандидати, які за результатами тестування набрали 10 і менше балів, не допускаються до вирішення ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, про що й зазначається у протоколі.
Кандидати, які набрали 10 і більше балів, допускаються до вирішення письмового ситуаційного завдання.
ІІ етап: письмове вирішення ситуаційного завдання проводиться з метою оцінки відповідності досвіту, досягнень, компетенції, особистих якостей вимогам до професійної компетентності кандидата. Кожен кандидат розв’язує одне ситуаційне завдання та пише відповідь особисто. На вирішення ситуаційного завдання кандидатові надається не більше 30 хвилин, за зразком, затвердженим уповноваженим органом управління освітою.
При підготовці до вирішення ситуаційного завдання кандидат здійснює записи на аркуші з печаткою уповноваженого органу управління освітою. Перед вирішенням ситуаційного завдання обов’язково вказуються прізвище, ім’я та по батькові кандидата. Після підготовки відповідей на аркуші проставляються підпис кандидата та дата вирішення ситуаційного завдання.
Після закінчення часу, відведеного на вирішення ситуаційного завдання, проводиться перевірка шляхом оцінювання ситуаційного завдання кожним членом комісії індивідуально. Загальна оцінка формується шляхом визначення середнього арифметичного значення індивідуальних балів членів конкурсної комісії, яке фіксується також у відомості. Середнє арифметичне значення індивідуальних балів членів конкурсної комісії є остаточними балами, які також виставляються і на аркуші з відповідями кандидата.
Для оцінки та перевірки професійних компетентностей кандидатів шляхом вирішення ситуаційного завдання використовується п'ятибальна система:
- п’ять балів виставляються кандидатам, які виявили глибокі знання та успішно справилися із ситуаційним завданням;
- чотири бали виставляються кандидатам, які виявили повні знання, в обсязі, достатньому для подальшої роботи;
- три бали виставляються кандидатам, які виявили розуміння поставленого завдання та вирішили його на задовільному рівні;
- два бал виставляється кандидатам, які вирішили завдання на низькому рівні;
- один бал виставляється кандидатам, які не вирішили його повністю.
Підбиття підсумку тестування та вирішення ситуаційного завдання здійснюється шляхом додавання балів за тестування кандидатів, допущених до вирішення ситуаційного завдання, та середнього арифметичного значення індивідуальних балів членів конкурсної комісії за вирішення ситуаційного завдання. Загальна сума балів заноситься у відомість та фіксується у протоколі. З результатами оцінювання тестування та вирішення ситуаційного завдання кандидат ознайомлюється під підпис.
ІІІ етап: під час відкритої та публічної презентації перспективного плану розвитку закладу освіти оцінюється формат виступу, його змістовність, вміння висловлювати свою думку, оригінальність запропонованих кандидатом управлінських рішень, його здатність до стратегічного мислення і планування, публічний захист концепції розвитку закладу освіти.
Перспективний план розвитку закладу освіти, наданий претендентами, оцінюються конкурсної комісією за наступними критеріями:
1) актуальність (націленість на вирішення ключових проблем розвитку освітньої установи);
2) прогностичність (орієнтація на задоволення «завтрашнього» соціального замовлення на освіту та управління освітньою установою, і облік змін соціальної ситуації);
3) ефективність (націленість на максимально можливі результати при раціональному використанні наявних ресурсів);
4) реалістичність (відповідність необхідних і наявних матеріально-технічних і часових ресурсів);
5) повнота і цілісність плану (наявність системного образу освітнього закладу, освітнього процесу, відображення в комплексі всіх напрямків розвитку);
6) рівень опрацювання (детальне опрацювання всіх кроків діяльності за планом);
7) соціальна відкритість (наявність механізмів інформування учасників роботи і соціальних партнерів);
8) культура оформлення плану розвитку (єдність змісту і зовнішньої форми плану, використання сучасних технічних засобів).
Для оцінки презентації перспективного плану використовується чотирибальна система по кожному критерію оцінювання:
- чотири бали - презентація демонструє точне розуміння завдання, повністю логічно розкриту тему, її унікальність; містить велику кількість оригінальних прийомів, аргументованість основних позицій; доповідач переконливо і повно відповідає на питання;
- три бали - презентація демонструє розуміння завдання, в обсязі,
достатньому для подальшої роботи;тему в цілому розкрито; містяться оригінальні прийоми, основні позиції в цілому аргументовані; доповідач досить повно відповідає на питання, виявляє достатні знання теми;
- два бали – в презентації використані матеріали, що мають відношення до теми, так і ті, що не мають відношення до теми; частково в роботі наявні авторські знахідки; порушено логіку виступу, неповна система аргументації; доповідач не на всі питання може знайти переконливі відповіді;
- один бал – в презентації використані матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми; тема презентації не розкрита, немає аргументів, повне порушення логіки виступу; доповідач не може відповісти на питання.
Максимальна кількість балів, які може отримати кандидат за
підсумками оцінювання перспективного плану, становить 32. Результати фіксуються у протоколі.
Після презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії, конкурсна комісія підбиває підсумки проведення конкурсного відбору шляхом додавання балів за кожне завдання. Максимальна кількість балів становить 57.
Кандидати, які набрали загальну суму балів, що не є нижчою 50 відсотків від максимальної суми балів, яка може бути виставлена при наданні відповідей, вважаються такими, що успішно склали іспит.
Кандидати, які набрали менше 50 відсотків від максимальної суми балів, вважаються такими, що не склали іспит і не можуть бути рекомендовані конкурсною комісією для призначення на посаду директора закладу освіти.